background img
Cultivă, manâncă, iubește.

SPIRULINA: SLĂBEȘTE, ÎNTĂREȘTE SISTEMUL IMUNITAR, ENERGIZEAZĂ

scris de Andreea Stroe pe 31 martie 2015

SPIRULINĂ PE PÂINE

Mă declar fan al spirulinei, deși, deunăzi mă întreba cineva: „Pe bune? De ce?” Păi, sincer sunt mai multe la un loc. Nefiind o consumatoare de cafea, se întâmpla des să am zile în care nu aveam putere, pur și simplu. Doi mă chinuiam cu tot felul de diete să slăbesc. Trei, mă plimbam printre rafturile famaciilor după vitamine. Am descoperit acum un an și jumătate spirulina. Am citit despre ea, m-am documentat și am trecut la fapte. Vreau să vă spun că în cazul meu a fost miraculoasă. Am prins energie iar luată pe stomacul gol dimineața, slăbește. Bine, slăbești în timp, progresiv. Oricum, altfel nu e bine.

Am căutat să văd dacă România ia alge din Marea Neagră și le transformă în spirulină. Am constatat că nu. Nu avem așa ceva. În schimb, în alte țări cum e Franța de pildă, există ferme pentru creșterea spirulinei! Noi o importam pentru industria suplimentelor alimentare din Japonia și Coreea. În fine, să vedem de ce așa specială alga asta? Păi, în primul rând conține proteine în proporție de peste 60% ușor asimilabile de organism. Conține cam tot atâta calciu, fosfor și magneziu cât conține și laptele. Vitamina E este într-o proporție asemănătoare ca în germenii de grâu iar B12 cât în ficatul crud. Spirulina ridică imunitatea, este benefică în caz de astenie cronică, în perioadele post operatorii de refacere. Sportivii chinezi o folosesc în competiții pentru că ridică rapid nivelul de energie pe parcursul competiției.

Ca idee de consum, se ia cu gramele în felul următor:

3g/zi pentru o întreținere

5g/zi în caz de epuizare sau de boală în progres

10g/zi în cazul unor boli serioase, competiții, sarcină, alăptare

PS Citesc la străini că un consum de spirulină trebuie urmat cu atenție în cazul celor care suferă de hipertiroidă. Spirulina conține iod, deci stimulează tiroida, ceea ce nu e de dorit în cazul hipertirodiei. Studii de acum câțiva ani arătau că și în cazul hipotiroidei, surplusul de iod din spirulină,  la peste 800 de micrograme pe zi, determină tiroida să devină mai leneșă. Cu alte cuvinte, de la un anumit nivel accentuează hipotiroidismul.   

 

 

 

 

Tag-uri Articol:
Categorii Articol:
AGRILife

Comenteaza prin Facebook

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

seventeen + nine =

Meniu