background img
Cultivă, manâncă, iubește.

DULCEAȚA DE SFECLĂ ROȘIE: VEDETĂ ÎN BUCĂTĂRIA ȘTIRISTEI LOREDANA COFARI

scris de Andreea Stroe pe 29 octombrie 2014

sfeclabun20

Sfecla roșie este una dintre legumele la discreție pe tarabele din piețe mai ales în această perioadă. Dacă nu mă înșel, în cazul sfeclei roșii, nu se pune problema ca România să importe nici măcar o rădăcină. Ceea ce cred că este tocmai bine. Asta înseamnă că, măcar în acest caz, consumăm un produs neaoș românesc. Știrista Antena3 Loredana Cofari consumă și ea românește.  mai ales de când a fost forțată să devină vegetariană. Spun forțată, pentru că a eliminat complet carnea din alimentație, la indicațiile medicului curant. Loredana are o problemă a articulațiilior iar alimentația tinde să devină peste timp una dintre preocupările importante ale acesteia.

Foto: Andreea Stroe

Și uite așa, pe parcursul toamnei, sfecla roșie devine vedetă în bucătăria unei vedete! Am surprins-o pe colega mea gătind din sfeclă roșie dulceață și burgeri. Știu, sună bizar! De burgeri vegetali am mai auzit, dar de dulceață de sfeclă?! Niciodată! Să știți că are un gust aparte. Se apropie cumva de dulceața de gutui, dar păstrează ușor accentul de rădăcinoasă. Vă spun cum a facut-o Loredana. Simplu! A tăiat sfecla cubulețe. A folosit trei-patru sfecle medii. Au venit cam un kilogram. De reținut faptul că cel mai indicat pentru consum sunt sfeclele mici și mai închise la culoare. Au un gust mai bun. Eh, Loredana a pus sfecla tăiată cubulețe în oală, iar peste aceasta apă cât să o acopere. A pus totul la fiert. Sfecla fierbe destul de ușor, deci trebuie verificată mereu consistența ei. După ce a fiert, cu zeama rezultată a făcut siropul din 500gr de zahăr și 2 lamâi, porționate mărunt. Când siropul capătă consistența corespunzătoare se pune și sfecla. Colega mea a pus totul la fiert, până ce a scăzut și s-a legat binișor. Ce a rezultat? Vă garantez, ceva bun! Dar, Loredana nu s-a lăsat și mi-a arătat cât de creativă e în bucătărie. Burger-ul din sfeclă m-a cucerit și m-am gândit că ar putea deveni poate o variantă pentru sandwich-ul de la școală al copiilor mei. Cum se prepară Loredana?

Foto: Andreea Stroe

Nu-i așa o filozofie, îmi explică ea. În fapt, sfecla dată pe razătoare este baza. Aparte se pregătește cuș-cuș fiert, cam 2-3 linguri, iar într-o tigaie se călește o ceapă medie sau praz. Pregătește brânza, cam 200gr la un kilogram de sfeclă. Brânza a amestecat-o apoi cu 100gr de nuci mărunțite și cu ceapa călită. Loredana a adăugat mirodenii: busuioc, piper și sare, după preferințe. Ah, și să nu uit de secară….cei doi pumni de secară pe care Loredana i-a adăugat la aluat.  

 

Foto: Andreea Stroe

Consistența nu e grozavă, dar veți vedea că, după ce dați burgerii la cuptor cam 30 minute și îi lăsați să se răcească un pic, sunt grozavi. Sunt gata pentru așezarea lor pe patul moale al unei chifle proaspete! Se asezonează cu castravete, muștar, un fir de ceapă sau rucola și o felie de cașcaval sau brânză. Am gustat și am rămas impresionată! Băiatul meu cel mare a exclamat chiar: `Mami, parcă e carne!` Eh, la început asta e prima impresie. Ulterior, realizezi că este o legumă…la mijloc. În orice caz, produsul final este cel din fotografie! Nu-i așa că e senzațional ce se poate face din sfecla asta grozavă? Păcat că nu i se acordă atenția cuvenită!

Foto: Andreea Stroe

Eu sper că gătind Loredana minunățiile acestea v-am convins să o faceți și voi. E ideal pentru sezonul rece a se consuma sfecla roșie. Conține potasiu, magneziu, fier, vitaminele A, B6, C și acid folic, carbohidrați, proteine și antioxidanți foarte puternici. Consumul ei reduce tensiunea arterială și riscul de accidente vasculare, ajută la creșterea normală a țesuturilor, previne riscul de osteoporoză, reduce colesterolul, stablizieaza glicemia, tratează anemia și oboseala, asta datorită conținutului mare de fier. Face bine și la siluetă, sfecla fiind slabă din punct de vedere caloric: în jur de 40 de calorii/100gr. Fain, nu? Unde mai pui că roșeața ei, sub formă de pudră, poate fi folosită și în rețetele cosmetice pe care le poți realiza chiar acasă.

Categorii Articol:
AGRILife

Comenteaza prin Facebook

Comentarii

  • iata ceva nou si foarte interesant, care merita incercat, Si o voi face!

    alina vancia 30 octombrie 2014 00:12 Răspunde
  • Alaturi de burgeri , va propun si o cana cu un suc usor vascos preparat in blender si anume din, o jumatate legatura patrunjel , frunze de menta ( de pe 3-4 ramurele ), un morcov , un mar (curatat de miez ) , o rosie , o bucata de sfecla rosie cam cat marul ( decojita ) , o bucata telina ( idem ) , un ardei kapia ( curatat , evident ) . Pentru a ajuta blenderul , introduce-ti in bol mai intai , patrunjelul , menta si alternand legumele ( taiate in cubulete ) mai intai cele zemoase si marul , cu cele mai putin zemoase . Ce parere aveti ? Incercati ? Pofta buna ! Deja imi lasa gura …. apa !

    florin tanase 30 octombrie 2014 20:08 Răspunde

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one × 5 =

Meniu